۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی ساخت واحدهای مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور کلید خورد شرایط جدید فروش نقد و اقساطی خودرو پژو پارس + جدول (اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بلیت قطار در دست سه اپلیکیشن پایتخت‌نشین | بیکاری ۲ هزار اپراتور در سراسر کشور تجمع خانه‌های با رهن کمتر از ۱۰۰ میلیون در منطقه رسالت مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) به‌زودی صدور دسته‌چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اگر قصد خرید طلا دارید بخوانید | پیش‌بینی مهم از بازار طلا (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز یازدهمین جلسه حراج سکه طلا از ساعت ۱۲ امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی چهار روز آینده قیمت قطعی و علی الحساب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد | چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | دنا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سالگرد روز سیاه بورس و فرار ۶۶ همتی حقیقی‌ها از بازار! ثبت نام جدید ایران خودرو بدون قرعه کشی با تحویل فوری + جزئیات (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار ارز در پی مخابره پیامی مهم از ریاض و بغداد به تهران (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار مشهد | صورت‌حساب گرانی گوشت منتشر شد + جدول
سرخط خبرها

گرانی مواد شوینده؛ ۲۵ درصد یا ۶۰ درصد؟

  • کد خبر: ۱۱۱۷۸۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
گرانی مواد شوینده؛ ۲۵ درصد یا ۶۰ درصد؟
از ۱۰ درصد بگیرید تا ۸۰ درصد اعدادی بود که درباره افزایش قیمت مواد شوینده در چند هفته اخیر مطرح و بعد از آن تکذیب می‌شد. همین اخبار ضدونقیض باعث شد عرضه برخی محصولات شوینده برای مدتی در بازار کاهش پیدا کند و برخی تولیدکننده‌ها نیز خودسرانه بر قیمت‌ها بیفزایند.

نگار هاشمیان | شهرآرانیوز؛ هر زمان که پای افزایش قیمت یک کالا به میان می‌آید، مسئولان و دستگاه‌های مختلف آن قدر کنش و واکنش دربرابر یکدیگر و شرایط بازار نشان می‌دهند و خبر‌های منتشرشده را تایید و تکذیب می‌کنند که راست و دروغ ماجرا را فقط می‌توان از بررسی بازار به دست آورد. معمولا نتیجه بررسی‌ها هم یکی است؛ یا قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است یا حتما به زودی افزایش می‌یابد. داستان افزایش قیمت شوینده‌ها نیز همین گونه است. از ۱۰ درصد بگیرید تا ۸۰ درصد اعدادی بود که درباره افزایش قیمت مواد شوینده در چند هفته اخیر مطرح و بعد از آن تکذیب می‌شد.

همین اخبار ضدونقیض باعث شد عرضه برخی محصولات شوینده برای مدتی در بازار کاهش پیدا کند و برخی تولیدکننده‌ها نیز خودسرانه بر قیمت‌ها بیفزایند. کار این بازار به جایی رسید که چندی پیش وزیر صمت نیز به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: تولیدکنندگان شوینده‌ها حق گران کردن محصولات خود را ندارند و باید قیمت‌ها را به قبل برگردانند. البته این اتمام حجت وزیر صمت نیز نتوانست تأثیر چندانی بر وضعیت بازار بگذارد؛ چون تولیدکننده‌ها از افزایش قیمت مواد اولیه خود می‌گفتند و تاکید می‌کردند که باید قیمت محصولات آن‌ها افزایش پیدا کند.

در این بین دو روز قبل تسنیم از قول محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، خبری را درباره افزایش ۲۵درصدی قیمت برخی محصولات شوینده با مجوز سازمان حمایت منتشر کرد، با این حال دیروز بختیار علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده‏، بهداشتی و آرایشی، به پایگاه خبری دارووسلامت گفت: افزایش قیمت شوینده‌ها فعلا منتفی است و تا زمانی که در سامانه ۱۲۴ درج نشود، اعمال نخواهد شد.

خلاصه صحبت‌های او به اینجا رسید که تولیدکننده‌ها باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش ۵۰ تا ۶۰درصدی محصولات خود را تقاضا کرده اند که ما در انجمن درحال بررسی این خواسته هستیم. خبر‌هایی که درباره افزایش ۲۰ تا ۲۵درصدی شوینده‌ها منتشر شده، صرفا ناشی از افشای اطلاعات شرکت‌های بورسی در حوزه شوینده‌ها بوده است. حالا سوال این است که مواد شوینده بالاخره قرار است ۲۵ درصد گران شود یا ۶۰ درصد؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->